Swamy fires another salvo at Arnab Goswami, says channel funded by top Assamese politicians


A week after Rajya Sabha MP and senior BJP leader Subramanian Swamy filed a complaint against former Times Now editor-in-chief Arnab Goswami, the latter is changing the name of his newly announced venture from 'Republic' to 'Republic TV'.

Amidst all the hullabaloo, even before the launch of the channel, one after another, Swamy has been making 'Republic' a topic of discussion on his official Twitter handle, https://twitter.com/Swamy39.

In yet another Twitter post, Swamy has alleged that Arnab Goswami's channel has been funded by top politicians from the Northeast Indian state of Assam.

Earlier, in a post targetted at Arnab, Swamy tweeted,

Arnab, managing director and editor-in-chief of newly launched ARG Outlier Media, had initially named his new venture Republic and in a letter dated 28 January, Goswami sought permission for television broadcasting rights for his upcoming "news and current affairs TV channel" from the Information and Broacasting ministry.

In the letter, Arnab said, "We would like to bring to your kind attention that the name of our news channel is being changed from 'Republic' to Republic TV'. In a letter to the Ministry of Information and Broadcasting, Swamy had said the licence granted to Goswami should be revoked as it is a "direct breach" of the Emblems and Names (Prevention of Improper Use) Act, 1950. Certain names and emblems cannot be used for commercial and professional purposes as per the law, Swamy had said in the letter dated January 13.

Goswami recently announced his resignation from Times Now on November 1, after which there were reports that he would launch Republic as his new venture. He formally introduced the channel earlier in January.

TNT News

Image Courtesy: